/ blog

Što je bakar i kako se koristi u izradi nakita?

Bakar je metal crvenkastosmeđe boje, odnosno specifične bakrene boje, mekan, vrlo žilav i rastezljiv.

Lako je obradiv pa se kuje, valja, a može se izvući i u vrlo tanku žicu. Otporan je na koroziju. Na zraku dužim stajanjem oksidira. Tijekom vremena pod utjecajem atmosferilija nastaje poznata plavo-zelena patina koja predstavlja zaštitni površinski sloj i štiti ga od daljnje oksidacije. Zaštitna patina se često namjerno potiče i umjetno stvara na bakrenim predmetima zbog zaštite od utjecaja atmosfere.

Najstariji dokazi korištenja bakra, neolitik, potječu iz 8000. god. pr. Kr. iz Turske gdje se nalaze rudnici bakra. S vremenom do 3800. god. pr. Kr. proširila se upotreba bakra toliko da je cijelo povijesno razdoblje nazvano Bakreno doba.

Zbog svoje mekoće bakar se od početka koristio za nakit. Osim u industriji i građevinarstvu još uvijek se koristi za pravljenje novca.

Nakit od mjedi

Bakrova najpoznatija slitina je mjed. Mjed je legura bakra i cinka. Otporan je na koroziju, tvrđi od bakra, lako se obrađuje, izvlači, valja i savija te se može dobro polirati.

Mjed ima topao, atraktivan zlatni ton koji vrlo podsjeća na zlato. Mjed je pristupačan metal, što ga čini čestim izborom materijala među mnogim obrtnicima i ljubiteljima nakita.

Ono što je najvažnije, mjed je otporan na koroziju i hrđu. Nakit izrađen od mjedi može dobro izdržati redovito nošenje bez da izgubi svoju ljepotu.

Nakit od bakra i mjedi u Škatuljici

Veći dio nakita u Škatuljici izrađen je od divnih plemenitih metala, bakra i mjedi. Za izradu nakita od bakra i mjedi koriste se razne tehnike poput iskucavanja, kovanja, savijanja, jetkanja, lotanja. Svladavanjem svih tih tehnika i vještina započela je Kristinina umjetnička priča. Polaganim otkrivanjem potencijala skrivenih u bakru i mjedi počeo je zahtjevan proces stvaranja. Neobrađeni materijal je zagonetka i zadatak. Kako od sirovine dobiti gotov proizvod koji mora ujediniti kvalitetnu estetiku i funkciju? Stvoriti fino uravnoteženu kompoziciju unutar pojedinačnog predmeta proces je dugotrajnog promišljanja vođenog osjećajem za lijepo. Kad se na takav način bakru podari ćud i karakter, kad se u mjed unese dio osobne priče, kad i bakar i mjed kao nakit ponude iskustvo konzumiranja umjetnosti u svakodnevnom životu, tu Kristinina umjetnička priča ne završava…tek tada počinje živjeti!